Szinte napra pontosan egy éve mutatta be a Honda az új CR-V koncepcióját, az amerikai modellt a tavalyi év végén már gyártani is kezdték. A japánok most elérkezettnek látták az időt az európai bevezetésre.
Az új CR-V méreteiben szinte teljesen megegyezik az előddel, a formatervet viszont alaposan átdolgozták. A hűtőmaszk körülöleli a fényszórókat, hátsó lámpái pedig mintha egy Volvóra emlékeztetnének. A belső tér a korábbinál tágasabb autó benyomását kelti, nem véletlenül: a hátsó üléssort három centivel alacsonyabbra tervezték, ugyanakkor a tető ívét közel négy centiméterrel megemelték, így a hátul ülőknek nagyobb fejtér jutott.
A motorválaszték már ismerős lehet az előző CR-V-ből: a 2,2 literes i-DITEC dízel és a kétliteres i-VTEC benzines egyaránt 150 lóerős. A paletta jövőre egy szupertakarékos 1,6-os dízellel bővül, és talán elérhető lesz az amerikai modell 2,4-es, 180 lóerős benzinmotorja is. Az előd ötsebességes automata váltóját hatfokozatúra cserélik, de rendelhető lesz szintén hatgangos kézi váltóval is.
A negyedik generációs CR-V elektronikusan vezérelt összkerékhajtással érkezik, de lesz olcsóbb, elsőkerekes kivitel is – az 1,6-os dízellel, manuális váltóval ez igen népszerű választás lehet. A Honda a hobbiterepjárók és a normál személyautók közt próbálja meg elhelyezni a CR-V-t, melynek európai forgalmazása októberben, Nagy-Britanniában kezdődik meg.