Jaguar sportkocsi négy hengerrel?

2012.07.25. 17:44

Az már a C-X75 fejlesztésének kezdetén kiderült, hogy a csodaszép sportkocsit nem szeretnék hagyományos hajtásrendszerrel bemutatni. Eddig azonban kétséges volt, hogy a tanulmányban használt gázturbinás megoldást választják-e, vagy egy másikat. Úgy hallani, mostanra eldőlt: a gázturbinás hibrid túl sok problémát vet fel, így inkább egy különleges négyhengeres fejlesztésébe kezdtek a Jaguarnál.

Az 1,6 literes négyhengeres blokk állítólag teljes egészében saját fejlesztés lesz, és olyan tulajdonságokkal rendelkezik majd, amelyek egyedülállóvá teszik a hasonló feltöltéses motorok között is. A maximális fordulatszáma 10 000 körül lesz percenként, és egy turbóból és mechanikus kompresszorból álló feltöltőrendszer látja majd el nagynyomású levegővel. Az így keletkező 500 lóerőt azonban nem csak az autó hajtására használják majd: ezzel állítják elő az energiát, amellyel a 200 kg-os akkucsomagot töltik újra menet közben. Ez aztán két villanymotort tápál, amelyek az első illetve a hátsó kerekeket hajtják. Maga a benzinmotor hétfokozatú szekvenciális váltón keresztül a hátsó kerekeket hajtja majd. Így az autó végsebessége 320 km/h felett lehet, és 3 másodpercen belül elérheti a 100 km/h-t, miközben akár tisztán akkumulátoros üzemben is használható.

A C-X75-ből, amelyet a Williams F1-es istálló segítségével fejlesztenek, persze nem készül sok, ezt már az ára is garantálja. Valahol egymillió euró körül lesz az összeg, amelyért valaki hozzájuthat egy-egy példányhoz. Ha minden igaz, a gyártás akár már 2013 folyamán megkezdődhet. Nagy kérdés persze, hogy a négyhengeres szupersportkocsi lesz-e olyan vonzó, mint a V12-es Paganik, vagy épp a W16-os Bugatti Veyron változatok, amelyekkel a Jaguar ára alapján egy ligába kerül.