Kinyírják a legjobb japán sportkocsit

2012.07.27. 15:26

Az idén hat éves a GT-R, amely félelmetes gyorsulásával, elképesztő műszaki színvonalával, és ezekhez képest visszafogott árával komoly rajongótábort szerzett. Ahhoz azonban, hogy folytatódjék a típus pályafutása, már el kellett volna indítani az utódmodell fejlesztését. Ez azonban nem történt meg.

Kiderült, hogy egyelőre a Nissan vezetése sem járult hozzá, hogy a GT-R utódjának fejlesztését beindítsák. Figyelembe véve, hogy egy ilyen típus fejlesztése az átlagosnál is hosszabb időt vesz igénybe, ez azt jelenti, hogy ha ma elkezdenék a munkát, akkor sem készülne el az új modell 2016 előtt, azaz a jelenlegi modellnek tíz éves koráig kellene piacon maradnia. Valószínűbbnek látszik, hogy a GT-R-ről, amelyből éves szinten kevesebb, mint ezret tudnak eladni, egyszerűen hagyják kikopni a kínálatból.

A GT-R elsődleges szerepe persze nem a haszonszerzés lenne – a várható veszteséget bőven ellensúlyozza a márkaarculatra gyakorolt pozitív hatás – de úgy néz ki, ezt a szerepet a továbbiakban olcsóbb modelleknek szánják a Nissan vezetői. A 370Z, és az egyelőre csak pletykákból ismert kisebb és olcsóbb sportkocsi több nyereséget hozhat, miközben hasonlóan jó hatással lehet a márka megítélésére.

Annak idején maga Carlos Ghosn, a Renault és a Nissan vezére támogatta a GT-R kifejlesztését, de úgy tudjuk, az igazgató egy ideje már inkább az elektromos járművek elterjesztését igyekszik elősegíteni – ez is csökkenti annak valószínűségét, hogy a GT-R R36-os valaha is megszületik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.