Bukás a Peugeot japán kisautója?

2012.08.14. 07:05

A villanyautó még mindig nagy sláger az autógyártók körében, de úgy néz ki, a vásárlók egyelőre kevésbé lelkesek. Ezt mutatja a Mitsubishi i-MIEV két európai testvérmodelljének gyenge piaci szereplése, amely máris a gyártás leállításához vezetett.

A Mitsubishi az elsők közt készítette el saját, tisztán elektromos szériamodelljét, és a Peugeot-Citroen le is csapott a lehetőségre: megrendelték a Mitsubishitől az i-MIEV két átcímkézett változatát, a Citroen C-Zerót és a Peugeot iOn-t, abban bízva, hogy Európában is terjedni kezdenek az elektromos járművek. Úgy néz ki azonban, hogy a null-emmisszió és az alacsony fenntartási költségek ellenére sem tudják eladni a kisautót. A C-Zeróból 935, az iOn-ból 852 példány kelt el fél év alatt, ami részint a korlátozott hatótávolságnak, részint a horribilis árnak köszönhető. A négyszemélyes kisautó nagyjából annyiba kerül, mint négy hasonló felszereltségű benzin- vagy dízelmotoros kiskocsi, miközben valós körülmények között 100-120 kilométernél többet nemigen tehet meg két – háztartási konnektort használva úgy 6 órás – feltöltés között.

A Mitsubishi változata ennél valamivel sikeresebbnek tűnik: abból 2010 óta 28 ezer példányt gyártottak, igaz, az világszerte kapható, nem csak Európában. A japánok most le is álltak a Citroen és a Peugeot változatok gyártásával – alighanem készült elég példány raktárra, hogy az év hátralevő részében kiszolgálják az igényeket – és egyelőre nem tudni, hogy mikor indul újra a termelés, ha egyáltalán.