Francia szupersportkocsi Angliából?

2012.08.14. 11:57

Bár a francia sportkocsimárka rég halott, a Renault az elmúlt években több különleges sportkocsit épített az egykori Alpine üzemben, amely most a Renault Sport irányítása alatt áll. Itt készültek a középmotoros Clio változatok, és korábban a középmotoros a Renault Spyer is, így senki nem gondolta, hogy az Alpine feltámasztásához külső segítséget vennének igénybe a franciák. Ám ma már a pénz diktál, nem a hagyományok.

A Renault igazán kis sorozatú gyártásra készül – legfeljebb évi néhány száz példányt gyártanának, azt is elsősorban a presztízs kedvéért. Így viszont feleslegesen drága lenne egy új konstrukció kialakítása – sokkal egyszerűbb, ha már meglevő alapokra építenek. Így jön a képbe a Lotus: az Evora műszaki alapjaira nem lenne nehéz ráhúzni az új Alpine karosszériáját, a veszteséges brit sportkocsigyártónak pedig minden megrendelés jól jön.

Úgy hallani, a Renault nem csak saját sportkocsiját építtetné a Lotusnál, de az Infiniti Emerg-e prototípus szériaváltozatát is az Evora padlólemezére húznák rá. Ezzel a megoldással mindenki jól járhat: a Renault-Nissan olcsón jut gyors sportkocsikhoz, a Lotus pedig zsíros megrendelést kaphat, amellyel javíthat pénzügyi mérlegén.

Nem ez lenne az első alkalom, hogy a Lotus egy nagyobb gyártónak készít sportautót. Korábban az Opel készíttette a britekkel Speedster jelzésű sportkocsiját, amely lényegében egy áttervezett burkolatú, Ecotec motoros Lotus Elise volt.