Ez készül majd a Ladák helyén

2012.08.29. 18:21

A Moszkvai Autószalonon mutatták be az új Almerát, amely valahogy pokoli ismerősnek tűnt már első ránézésre. Egy darabig találgattunk, mire rájöttünk, hol is láttuk már: a kompakt négyajtós eredetijét Japánban mutatták be még 2006-ban.

Korábban Silphy néven árusították a Nissannak ezt a modelljét Japánban, és Ázsia egyes területein, mifelénk azonban csaknem ismeretlen volt. Japánban az idén új modellel váltották le, de a japánok találtak neki új szerepet: a gyártósort átviszik Togliattiba, a Lada gigantikus gyárvárosába, így Oroszországban új karrier kezdődhet a típus számára. A típuson végrehajtottak néhány változtatást: magasabb, áthangolt futóművet kapott, hogy a gyengébb minőségű orosz utak se tegyenek kárt benne, és 2 mm-es lemezből készítettek rá kartervédőt is. Egyelőre egyféle motorra lesz kapható, egy 1,6 literes, 102 lóerős benzinessel, amelyhez ötfokozatú manuális, vagy négysebességes automata váltó kapható. Ami igazán vonzóvá teheti az oroszok számára az új Almerát, az a helykínálat. A csomagtartó 500 literes, és állítólag hátul is akkora a hely, mint az egy számmal nagyobb autókban.

Az Almera egyik nagy előnye, hogy ugyanarra a padlólemezre épül, mint a Dacia Logan MCV orosz változata, a Lada Largus, így számos közös alkatrészt használhatnak fel a két típusban, sőt, elvben akár azonos gyártósoron is szerelhetők. Emellett olcsón kínálhatják, hisz a fejlesztési költségét már megtermelte japán karrierje során – most már legfeljebb csak a szerszámok felújítására kell költeni néha, egyébként minden egyes példány hasznot termel.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.