Évekkel ezelőtt bemutatták az első dízelmotoros Porsche személyautót, de a Cayenne-be épített V6-os a bő két tonnás szabadidő-autóban messze nem nyújtja azt a dinamikát, amit a Porsche név hallatán várnánk. Talán ezért egészítik ki a kínálatot egy jóval erősebb, V8-as dízelmotorral.
Ahogy kisebb testvérébe, a Cayenne S Diesel kivitelbe is Audi motor kerül, csakhogy ezúttal a Q7-esből ismert 4,2 literes V8-as erősebb változata. 380 lóerő szabályosan repíti a nagydarab SUV-t: 5,7 másodperccel az indulás után megvan a 100 km/h, és a végsebesség is eléri a 250 km/h-t. Ezzel a Cayenne egy ligába kerül a BMW X5 M50d-vel, amely eddig a kategória királyának tűnt. Igaz, a BMW sokkal látványosabb műszaki bravúrokkal érte el szinte ugyanezt az eredményt: ők 3 literes hathengeres dízelmotort használnak három turbófeltöltővel.
Az S Diesel természetesen stop-start rendszerrel érkezik – ennek is köszönhető, hogy a fogyasztása 7 liter alatt marad 100 kilométeren, és a szén-dioxid-kibocsátása pedig 218 g/km. Ha minden igaz, ugyanez a motor később a Panamerába is bekerül.