2012.09.13. 16:28

Bár soha nem ment még ilyen gyengén az üzlet a PSA csoportnak, a fejlesztés nem állhat le – sőt, ezúttal a kínálat bővítése is szóba jöhet. A 2008-as apró szabadidő-autó lesz, amely akár sikerekre is számíthat, Európán kívül akár Dél-Amerikában és Kínában is.

A 2008 egyelőre csak tanulmány, de ez alig látszik rajta – inkább mondanánk afféle szériamodell-előzetesnek. A Peugeot csoport kisautó-platformjára épül, a hossza pedig 4,14 méter körül van, azaz valahol félúton helyezkedik el a – ma már nem is olyan kicsi – kisautók, és a kompaktok között. Szemből itt is a Peugeot új egyenarca látszik, és hátul is a megszokott C-alakú lámpaformát alkalmazták. Profilból van benne egy kis VW Tiguan – nem is különösebben erős karakter – de az arányai kellemesek, így talán van esélye, hogy a külsejéért is megvegyék, ami az újabb Peugeot modellekre már nem igazán jellemző. A tanulmány-változatba a PSA vadiúj, 1,2 literes háromhengeres turbómotorja kerül 110 lóerővel, amelyet a nem is túl távoli jövőben a cég szériamodelljeiben is viszontláthatunk.

A Peugeotnak nem volt valami nagy szerencséje a duplanullás modellekkel. A tolóajtós 1007-es konkrétan csúnyát bukott, de a 3008-as és a 4007-es is inkább statiszta, mint húzómodell a kínálatban. A 2008-as azonban ígéretes, és ha minden jól megy, jövőre gyártásba is kerül.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.