2012.09.17. 15:03

A Dacia választék eddig kicsit szedett-vedett benyomást keltett: a Franciaországban tervezett Logan és a Brazíliából származó Sandero egész más stílust képviselt. Ez azonban nem marad így: a román márkánál is megkezdték az egységes arculat bevezetését, ami a Logan-Sandero páros egyidejű cseréjével lát napvilágot.

A fotók alapján úgy néz ki, a Logan nagyrészt új konstrukció, míg a Sandero esetében csak a burkolat egy részét cserélik le. Az viszont egyértelmű, hogy a két autó karosszériaelemeinek egy része tökéletesen azonos: az orrkiképzés, az első sárvédők lemezei, de talán még az első ajtók is egyformának tűnnek, lényeges különbség csak hátrébb fedezhető fel. Az alapstruktúra persze eddig is közös volt, és úgy néz ki a tető vonala alapján, hogy a belső tartóelemek is közösek.

Az új Logan-Sandero páros sokkal kevésbé tűnik direkt elrontottnak, mint az elődök. Fantáziadús formatervről persze kár volna beszélni: az új orrkialakításban van egy kicsi az aktuális Volkswagenek egyen-orrából, és egy kevés az első generácós Skoda Fabia fazonjából. A hátsó lámpák formája is ismerős – az előző Mégane CC-nek voltak hasonló hátsó világítótestei. Az összkép nem rossz, ha eredetinek nem is mondanánk – a Dacia átlagos autónak látszik, de ennyi bőven elég lesz, ha tartani tudják a korábbi ár-érték arányt.

A műszaki tartalom nem változik sokat az elődökhöz képest: a padlólemez ugyanaz marad, és valószínű, hogy a motorválaszték is rímel arra, amit a legutóbb bemutatott Daciában, a Lodgyban alkalmaztak. Az 1,5 literes, 75 és 90 lóerős dízelekkel alighanem itt is találkozunk, a benzineseket viszont leváltják – biztosan lesz 1,2 literes turbós négyhengeres 100-115 lóerő közti teljesítménnyel, de egyes feltételezések szerint az 1,4 literes szívómotor helyett egy új, 900 köbcentis háromhengeres érkezik, szintén feltöltéssel.

A két új Dacia, amellyel a teljes személyautó-választék megújul, a Párizsi Autószalonon mutatkozik be a nagyközönség előtt.