A BMW-t követi az Audi

2012.09.23. 07:06

Az autógyárak a szigorú károsanyag-kibocsátási normák miatt egyre gyakrabban cserélik nagyköbcentis motorjaikat kisebb lökettérfogatú turbómotorra. A feltöltőknek viszont még ma is akadnak hibáik – ilyen a turbólyuk is, melyet eddig nem sikerült teljesen kiküszöbölni. Erre a problémára jelenthet megoldást az elektromosann vezérelt turbófeltöltő.

A BMW tavaly már szabadalmaztatott egy hasonló berendezést, most pedig az Audi is kísérletezik. A fejlesztések alapja a háromliteres, V6-os biturbó-dízel: az egyik hagyományos feltöltőt megtartanák, és egy kisebb, elektromos turbót építenének be. Az elektromotor által hajtott egység előnye alacsony fordulatszámon mutatkozhat meg, tehát hamarabb felépülhet a turbónyomás.

Az Audi tesztjei biztatóak, jelentős gyorsulásbeli különbséget mutatnak a két hagyományos feltöltővel szerelt V6 TDI és az elektromos turbóval ellátott prototípus közt – az utóbbi javára. Azt még természetesen nem lehet pontosan megjósolni, hogy az új fejlesztés mikor kerülhet a sorozatgyártású modellekbe, de akár már a 2014-es Audi A4-esben is találkozhatunk vele.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.