Baj van az M-es BMW-vel

2012.09.24. 14:49

A BMW sportos óriásaival komoly a baj a gyáriak szerint. Aki az alkatrészcseréig használja saját M5-ösét vagy M6-osát, a motor épségét kockáztatja – legalábbis Amerikában.

Ha minden igaz, a szokásos belső minőségellenőrzési folyamat során derült ki, hogy egyes, idén eladott M5-ös és M6-os BMW-kbe hibás olajpumpa kerülhetett. Az S63TU sorozatú, 4,4 literes, ikerturbós, 560 lóerős V8-as így egyik pillanatról a másikra kenés nélkül maradhat, ami változatos tönkremeneteli formákhoz vezethet. Ezekben az a közös, hogy a nagy teljesítményre tervezett motor esetében mindegyik méregdrága alkatrészek cseréjét, netán komplett motorcserét jelent. Épp ezért a BMW amerikai részlege azt kérte vásárlóitól, hogy egyáltalán ne használják az autókat, amíg ki nem cserélik a kérdéses alkatrészt egy biztosan jól működő példányra.

Az érdekes az, hogy az európai, vagy a világ más pontjain eladott M5-ösökkel és M6-osokkal kapcsolatosan nem érkezett hasonló hír. Nem kizárt, hogy ezekbe más sorozatokból származó, hibátlan olajszivattyúk kerültek, így ezeket nem érinti a hiba – bár az sem lehetetlen, hogy Amerikán kívül, ahol nem kötelezik törvények a visszahívások elrendelésére, egyszerűen diszkrétebben intézkedik a gyártó.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.