2012.09.27. 12:02

Sport Turismónak hívják a Porsche nagy gurítását a Párizsi Autószalonon, és a tanulmányautó megérdemli a kitüntetett figyelmet. Megszületett a Panamera, szépben.

Régóta ment a találgatás, milyen is lesz a beígért Porsche kombi, de a Sport Turismo többnek tűnik, mint egy jövőbeli modell tanulmánya. Bár a sziluettje valóban inkább kombikat juttat eszünkbe, igazából nem sokkal nagyobb a puttonya, mint a Panamerának, ellenben összehasonlíthatatlanul elegánsabb, sportosabb - ilyen megjelenéssel a kombiságot nem kell szégyellni. Hivatalos nyilatkozat hiányában csak tippelni tudunk, de nem lepődnénk meg, ha a Sport Turismo szériaváltozata nem a Panamera mellé, hanem helyette érkezne.

A Porsche jövőképét jelzi az adatlap is: a formás test alá hasonló hibridhajtást építettek, mint ami a jelenlegi Panamerában és Cayenne S Hybridben dolgozik. A háromliteres, 333 lóerős V6-os mögé egy kilencven lóerős villanymotort pakoltak, amely az aktuális szériamodellekéhez képest megduplázott elektromos teljesítményt jelent. Ezzel tisztán elektromos üzemben 130-ig gyorsulhat a hibrid Porsche, és elméletben harminc kilométert tud megtenni benzin nélkül. Az ehhez szükséges akkumulátort a csomagtartó alatt rejtették el - ezt két és fél óra alatt lehet feltölteni konnektorról.

Nyilván lesz a hibridek mellett rendes V8-as is a Sport Turismóból - a pokoli hanghatást erőlködés nélkül hozzá tudjuk képzelni a csinos fenékhez. Reméljük, nem sokat változtatnak rajta a szériamodell egy-két éven belül várható bemutatójáig.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.