2012.09.28. 06:25

Hagyományosan erősen a franciák, ha elszállt tanulmányautókat kell gyártani. A Peugeot pénzügyi nehézségei ellenére kitett magáért: a Párizsi Autószalonra összerakták az újrahasznosítás több rétegét is bemutató Onyxot.

A szupersportkocsi-tanulmány első blikkre beégeti magát a bámészkodó retinájába. Arányai talán már túlságosan is kigyúrtak, teteje alig van, gonosz nézése annál több: elölről is, hátulról is finom agresszivitással ráncolja a szemöldökét. Kívülről mégis a polírozott vörösréz lemezek a legszokatlanabbak, ráadásul egy felületen belül váltogatják egymást a selyemfényű szénszálas panelekkel.

Odabent otthonos, töretlen szürke domborzat fogad, de itt is van turpisság: a műanyagnak látszó elemeket papírhulladékból préselték, néhol még a nyomtatás is kilátszik. A többi elem is a lehető legkevesebb lépéssel előállított nyersanyagból készült, ezzel is megágyazva a jövő technológiáinak.

A technika ezzel szemben érdekes egyveleg: a 600 lóerős, 3,7 literes V8-as dízelmotort - technológiai újrahasznosításként - a Le Mans-i prototípusból emelték át, kapott viszont maga mellé egy 80 lóerős villanymotort, amely lítium-ion akkumulátorokkal ügyeskedve optimalizálja a fogyasztást. A legnagyobb csoda az Onyxban mégis az, hogy az egész technikai sűrítmény nem nyom többet 1100 kilónál.

Bár szinte biztosra vehetjük, hogy még csak hasonló szériamodellel sem fog előjönni a Peugeot a közeljövőben, teljesen öncélúnak mégsem nevezhetjük a tanulmányautót - a játszadozás a jövő lehetséges technológiáival és formáival sosem ártott még meg a mérnököknek.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.