2012.09.29. 07:43

Nem, ez nem egy újabb tanulmányautó. A Mercedes SLS AMG Electric Drive-ot meg lehet venni. Egészen pontosan 416500 euróért, ami mai árfolyamon számítva 118 650 000 forintnak felel meg.

A Mercedesnél a kék környezetvédelem színe, talán ezért kapott a Párizsi Autószalonon bemutatott elektromos SLS kék krómhatású fényezést. Aki e nélkül rendeli, az öt elérhető normál színben, annak az autóján is látszani fog, hogy benzint sosem kell tankolnia: az Electric Drive felirat mellett a lyuggatott maszk és egy szénszálas első légterelő különbözteti meg a villany-Mercit normális testvéreitől.

A héj alá bújtatott technika több rekordot is megdönt. Két-két szinkronmotor dolgozik az SLS első és hátsó tengelyén, így 552 kW-os, azaz kerek 750 lóerős összteljesítményével ő a legerősebb AMG, de a Mercedes egyúttal a legerősebb sorozatgyártású elektromos autó címre is igényt tart. A legközelibb konkurensét, a jövőre beígért Audi R8 e-tront mindenesetre kellő távolságban tartja: az ingolstadtiak 376 lóerőről és 800 newtonméterről beszélnek, míg a Mercedes nem kevesebb, mint 1000 Nm forgatónyomatékot írt az adatlapra.

A nyomasztó számokhoz képest az Electric Drive gyorsulása elmarad a benzines testvérétől: 3,9 mp alatt éri el a százat, amit az SLS AMG GT 3,6 alatt tud. Ennél is érdekesebb a bő fél tonnás, 60 kWh-s lítium-ion akkucsomaghoz megadott 250 kilométeres hatótávolság, az apró betűs rész azonban elárulja, hogy ez az NEDC-ciklusnak megfelelő érték, vagyis hasonlóan kell kezelnünk, mint a hivatalos fogyasztási értékeket.

Műszaki érdekességnek számít, hogy az első kerekek meghajtásához alapjaiból újra kellett tervezni a futóművet. A hagyományos kettős kereszlengőkaros elrendezés helyére az Electric Drive-nál egy nyomórudas, elfektetett lengéscsillapítós rendszer került, ami elég helyet hagy a meghajtásnak.

Értelmét ne keressük, nagyjából annyi a haszna, mint egy tanulmányautónak: élesre fenhetik rajta a késüket a mérnökök a jövőre készülve - már ha egyszer lesz realitása a tisztán elektromos autóknak.