2012.10.06. 17:59

Szinte nincs olyan hét az autós világban, amikor nem érkezik hír egy újabb vizsgálatról, melyet az Egyesült Államok közlekedésbiztonsági hatósága az NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) kezdeményez, valamely járműtípussal kapcsolatban. Már a Totalcaron is többször írtunk olyan esetekről, amikor egy világszerte ismert autógyártó kurrens modelljével kapcsolatban merült fel a gyanú, hogy bizonyos megoldásai életveszélyesek.

Ezúttal a jelenleg kapható Mercedes-Benz SL modelljének tavaly december, és idén május közt gyártott, az államokban forgalomba helyezett példányait kell műhelybe vinni, hogy ott elvégezzenek bizonyos módosításokat. Mint azt az NHTSA szakemberei jelentésükben írják, frontális ütközés esetén a légkondicionálóból kiszabaduló gáz, a motortérben olyan gyúlékony elegyet képezhet az ott szivárgó egyéb folyadékokkal, amely lángba boríthatja az autót. A ludas nem maga a típus, hanem a légkondicionáló-berendezésben használt hűtőközeg, melyet más típusokban is alkalmaz a gyár.

A Mercedes gyorsan reagált, és műhelybe várja 432 SL modell tulajdonosát, hogy kicseréljék a klímacsöveket és az eddig használt, R1234yf gázt a biztonságosabb R123a-ra. Hogyan lehetséges, hogy az amerikai hatóságok ilyen gyakran ítélnek életveszélyesnek új autókat és lesz-e ennek bármilyen európai konzekvenciája? Ez bizonyára a helyi hatóságok megítélésén is múlik.