Ez most a legmérgesebb Mazda

2012.10.09. 13:29

Az RX-8 visszavonulása után nem maradt a Mazda kínálatában más sportkocsi, mint az MX-5, és ezt is inkább hibátlan egyensúlya és barátságos ára adja el, mint kimagasló teljesítménye. Ám akkor is van megoldás, ha valakinek a tökéletességhez már csak a lőerők hiányoznak a kis roadsterből.

Egy lehetséges megoldás a BBR tuningkészleteinek egyike. Két változatot készített a brit cég, de a lényeg mindkettőnél ugyanaz: egy Eaton MP62 típusú mechanikus kompresszort illesztenek az MX-5 motorjához. Az első fokozat a kétliteres változatból 235 vagy 241 lóerőt hoz ki – attól függően, hogy korai vagy késői kivitel-e az alapmodell – de az 1,8 literes motort is felpöcköli 217 lóerőre. Itt a kompresszoron kívül csak a szívórendszer egy részét és a motorverzérlés cserélik. A második fokozat már kis ellenállású légszűrőt és rozsdamentes kipufogórendszert is tartalmaz, ezzel a kétliteres 252 vagy 258, az ezernyolcszázasból 231 lóerős lesz.

Azt, hogy az átalakítások után mennyivel lesz dinamikusabb az MX-5, nem árulták el, bár mivel a hajtáslánc áttételezéséhez nem nyúlnak, a végsebesség valószínűleg alig változik, inkább a gyorsulásra lehet hatással az átalakítás. A BBR kompresszor-készletei még az elfogadható árú tuning-kitek közé tartoznak: az első fokozat átszámítva úgy 1,5 millió, a második 1,9 millió forintba kerül.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.