2012.10.11. 11:02 Módosítva: 2012.10.11. 11:02

Számos oka van, hogy a Mercedes elvesztette vezető szerepét a prémium-kategóriában, de mind arra utal, hogy a csillagos márka nem alkalmazkodik elég gyorsan.

A száraz tények: a Mercedes az év első kilenc hónapjában 964 ezer autót adott el, 132 ezerrel kevesebbet mint az Audi és 145 ezerrel kevesebbet, mint a piacvezető BMW. A magyarázat már nem ennyire egyszerű. Egyes elemzők szerint a lemaradás egyik oka, hogy a Mercedes Kínában messze nem tudott olyan erős pozíciókat kialakítani, mint az Audi vagy a BMW. Mások azzal magyarázzák a lemaradást, hogy a kínálatfrissítési és bővítési versenyben valamelyest lemaradt a stuttgarti cég.

A Mercedes persze tisztában van a helyzetével – többek közt ennek is köszönhető, hogy komoly modellsorozattá bővítik a fronthajtású A és B osztályt, de az efféle lépések csak hosszabb távon hoznak eredményt. Emellett legalábbis kérdéses, hogy a már elvesztett vezető szerepet képes lesz-e visszaszerezni a cég, különösen az Audival szemben, amely mögött szinte végtelen anyagi források állnak, és mára teljesen behozta lemaradását a BMW-hez képest is.