A ZIL luxusautó-építő műhelye alig hallatott magáról az elmúlt években, de úgy néz ki, állami ösztökélésre - és pénzből - leporolták a szerszámokat, és megpróbálnak valami újat mutatni. Munkájuk első jele a 4112 jelzésű hatajtós, amelyet igyekeztek kívül-belül a kor igényeihez igazítani.
Az alapforma majdnem ugyanaz, mint a 80-as évek közepén, csupán egy-két apró módosításra futotta. Új, a karosszériába símuló hátsó lámpákat kapott az autó, igazítottak a sárvédőíveken, elöl pedig korszerű világítást faragtak a régi nagy lámpafészkekbe. A krómozott felnik és a két kipufogóvég egy kicsit talán már túlzásnak is tűnik, de ezért bőségesen kárpótol a belső tér. Már nem a 70-es steppelt műbőr irodai foteleinek hangulata fogad, hanem ugyanaz a profi berendezés, mint bármelyik Rolls-Royce-ban vagy Maybachban. Vajszínű bőrfotelek és minőségi fa burkolatok mindenütt.
Műszaki szempontból is igyekeztek fejleszteni a ZIL-en, 7,7 literes V8-as motorjának teljesítményét 400 lóerőre emelték, de mivel a páncélozott karosszéria 3,6 tonnát nyom, a régi vágású motor fogyasztása nem kevés. A régi karburátoros modellnél azért jóval takarékosabb, de ez nem mond sokat, hisz a 80-as években gyártott változat száz kilométerre 65 litert is megzabált. A végsebessége viszont nem változott: a gyári adat továbbra is 200 km/h. Az eleme persze nem a száguldás, hanem a reprezentáció. Bár nyilvánvaló, hogy sokkal jobb luxusautókat is készítenek, nincs alkalmasabb jármű kifejezni a hazafias érzéseket.
Ennek is köszönhető, hogy Putyin elnök ezzel a járművel szándékszik járni új elnöki ciklusa évei során - ami alighanem komoly lehetőség a ZIL számára, hisz az elnök példáját nyilván sokan követnék szívesen, azaz a ZIL luxusautók évtizedes szünet után ismét elkezdhetnek terjedni, ha másutt nem is, Oroszországban biztosan.