Mi nem stimmel ezzel a Porschéval?

2012.11.07. 12:45

Sokféleképpen lehet személyre szabni egy autót, ölik egymást az erre szakosodott cégek, pláne, ha Porschéről van szó. Ilyen átépítéssel viszont nem találkozunk minden nap - a Trinity Motorsport középre tette a vezetőülést egy 911-esben.

Első pillantásra egyszerűnek tűnik az átalakítás, hiszen csak a széket, a kormányt és a pedálokat kellett odébb tolni - a farmotoros, dupla kuplungos automata váltós 911-es esetében a kardánalagúttal és a váltórudazattal szerencsére nem kellett bajlódni. Cserébe az elmozdított műszerfal és középkonzol miatt a fűtésrendszert is erősen át kellett variálni, hogy a kabrióban megmaradjon minden kényelmi funkció. Az építők igényességét jelzi, hogy a padlólemezt plusz merevítésekkel erősítették meg, és a megváltozott súlyelosztást is megpróbálták kompenzálni. Még a beszállás nehézségeit is kiküszöbölték: a vezetőülést el lehet csúsztatni oldalirányban, hogy a sofőr ne veszítse el teljes méltóságát, ha ki kell mászni a Porschéból.

Bevallottan a McLaren F1, a közelmúlt legismertebb középső üléses utcai autója inspirálta a Centrót, amely állítólag egészen különleges vezetési élményt nyújt. Bónuszként az egyébként meglehetősen korlátozottan használható hátsó üléspadon is elfér két utas, bár kissé hátrányosabb pozícióban, mint a szériaautó jobb első ülésén. A mintegy háromszáz munkaórát igénylő átépítés mindenesetre felkeltette mások érdeklődését is: a Trinity Motorsport már dolgozik a második Centrón, amelyet a tulajdonos leginkább pályán szeretne használni.