Talán egy kicsit megkésve, de végre elkészült a Honda saját kis dízele. Az adatok biztatóak, ráadásul a japánok kiemelkedő vezetési élményt ígérnek.
A Honda eddig egyetlen dízelmotort kínált, egy 2,2 literes négyhengerest, amely a CR-V és az Accord számára ideális méretű, de a kisebb modellekben már egy kicsit soknak tűnt. Így néhány éve elkezdtek fejleszteni egy 1,6 literest, amely többféle típusba építhető be, és még takarékosabb lehet, mint nagyobb testvére. Bár már a jelenlegi Civic bemutatása idején beszéltek róla, az új motor csak most vált éretté a gyártásra.
Cserébe meglehetősen jó paraméterekkel rendelkezik. A maximális teljesítménye 120 lóerő 4000-es fordulaton, 300 Nm-es csúcsnyomatéka pedig 2000-es fordulatszám mellett jelentkezik. Ezzel a maga kategóriájában az erősebb motorok közé tartozik az Earth Dreams 1.6 i-DTEC, és emellett papíron meglehetősen takarékos is. Az ötajtós Civicben a vegyes fogyasztása 3,6 liter lesz 100 km-en, és 94 gramm szén-dioxidot bocsát a levegőbe kilométerenként. Az adatokból persze messze nem derül ki minden, de a fejlesztés vezetője szerint sokat dolgoztak rajta, hogy minimális legyen a turbókésedelem és a lehető legjobb a gázreakció.
Az új motor Angliában készül majd, így elsőként az angol gyártású Hondákba kerülhet be: a három- és ötajtós Civic, illetve a CR-V kapja meg elsőként, 2013 első hónapjaiban. Nem kizárt azonban, hogy később az Accordban, vagy akár a Jazzben is felbukkanjon a Honda kisebbik dízele.