KERS Magyarországon? Majdnem!

2012.12.03. 16:37

Új, dízel-elektromos hibrid motor hajtja az Egererdő Zrt. által működtetett Szilvásváradi Erdei Vasút felújításon átesett mozdonyát - adta hírül hétfőn a heol.hu Heves megyei hírportál.

Az új motor, amelynek technológiája hasonló a Forma-1-ben is használt KERS-hez (Kinetikai Energia Visszanyerő Rendszer), egy fél évszázados Rába dízelmotort váltott le - közölte a honlap, amelynek információi szerint a Cummins típusú motort azt követően építették be a Szalajka-völgyben közlekedő MK48-as lokomotívba, hogy teljes felújításon esett át a mozdony.

A mozdonyban az elődjénél kétszer nagyobb teljesítményű, 200 kilowattos aggregát található, amely nem közvetlenül hajtja a járművet, hanem egy szintén 200 kilowattos, 400 voltos, váltakozó feszültségű generátorhoz kapcsolódik. A KERS-hez hasonló technológia szintén hasznosítja a fékezési energiát, amelyet akkumulátorok tárolnak.

Goldbach Károly műszaki vezető elmondta, hogy a jármű három üzemmódban képes működni. Elektromos üzemmódban a vontatómotorok a váltakozó feszültségű generátorról és az akkumulátortól együtt kapják a vontatáshoz szükséges energiát. Képes haladni csak az akkumulátorok energiájának felhasználásával is, bár csak rövid ideig és sík terepen, illetve dízel-elektromos üzemmódban, amikor a vontatómotorok csupán a dízelmotortól a váltakozó feszültségű generátoron át kapják az energiát - ismertette a heol.hu.

 

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.