2012.12.05. 15:27

Bár régóta pletykálják, hogy a BMW logikusabb elnevezés-rendszerre váltana, ezek a fotók az első bizonyítékai annak, hogy a változtatás a közeljövőben meg is történik. A lényege az, hogy a kupé modellek páros sorszámot kapnak a kisebb modelleknél is. Ahogy az 5-ös alapú kupé a 6-os sorszámot viseli, a 3-as kupé a 4-es számot kaphatja.

A képen ugyanis egyértelműen a 3-as kétajtós változata látható – erre utal az autó méretein kívül az orr-rész kialakítása is, a rendszám helyén viszont a 4 Series Coupé felirat olvasható. Az autó egyébként ugyanúgy önálló fejlesztés, mint az előző 3-as kupé, amely szintén csak a padlólemez szintjén egyezett meg a szedánnal és a kombival, a karosszéria lemezei és a tartóelemek egy jelentős része azonban eltérő kialakítású volt. Úgy tudjuk, a képeken szereplő jármű a januári Detroit Motor Show-n mutatkozik be, egyelőre csak tanulmányautóként. Az autó azonban aligha különbözik nagyon a szériagyártmánytól: legfeljebb a felnik, a fényszórók belső felépítése és néhány díszítőelem változik a sorozatgyártmányon, ha a BMW tartja magát korábbi szokásaihoz.

Valószínű, hogy a 4-es sorozat már teljes egészében turbós motorokkal kerül gyártásba: benzinesek és a dízelek is kétliteres négyhengeres, illetve háromliteres hathengeres motorokkal érkeznek. Az egyelőre bizonytalan, hogy itt is alkalmazzák-e a vadiúj 1,5 literes háromhengerest, amely teljesítménye alapján az alapkivitelekbe épp illene, de nem feltétlen passzol az autó sportos karakteréhez. Az viszont biztos, hogy hatsebességes kézi, vagy nyolcas automata váltókat szerelnek majd a típusba, és összkerék-hajtással is elérhető lesz az új kupé.

A 4-es típusszám bevezetése ugyan logikusabbá teheti a BMW típusszámozását, de valószínű, hogy egyes piacokon nem alkalmazzák, ha van egy kis eszük. A távol-keleten ugyanis szerencsétlen számnak tartják a négyest – hasonló a kulturális szerepe, mint mifelénk a 13-asnak – így valószínűleg számos vásárló idegenkedne egy ilyen típus megvásárlásától. Persze a BMW még mindig megteheti, hogy Kínában, Japánban és a többi keleti piacon megtartja a 3-as Coupé jelzést.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.