2012.12.12. 14:23

Bejelentették, hogy a Renault-Nissan és az orosz állam véglegesítette a megállapodást az AvtoVAZ irányításának átadásáról. A francia-japán fél több mint ötszázmillió eurót fektet az új vegyes vállalatba, amely az orosz autógyárat irányítja majd.

A Renault-Nissan és az orosz állam elég komplikált konstrukciót dolgozott ki a Lada átadására – olyat, hogy az irányítás a francia-japán konszern kezébe kerüljön, de az orosz állam se veszítse el a lehetőséget, hogy beleszóljon a döntésekbe. Ennek érdekében egy közös céget alapított a Renault-Nissan és az állami tulajdonú Russian Technologies, amelybe a francia-japán cég 570 millió eurót fektet, cserébe 67,13% részesedésért. Ez a cég birtokolja az AvtoVAZ 74,5%-át. Kicsit utánaszámolva kiderül, hogy ezzel a Renault-Nissan pontosan 50,01%-os részesedést szerez az AvtoVAZ-ból, a maradékon pedig orosz bankok és az állam osztozik.

A megállapodással az orosz állam lényegében megszabadul a Lada fejlesztésének terhétől, a Renault-Nissan pedig a népszerű Lada márkanéven kívül hatalmas gyártókapacitáshoz jut. A Lada kínálat korszerűsítése már korábban megkezdődött, méghozzá a Dacia Logan kifutó első generációjának átvételével: egyelőre ez a drágábbik modellsorozat, míg a kevésbé korszerű, de olcsóbb Granta jelenti a belépőszintet.

Az időzítés nem feltétlen a legjobb, mivel Oroszországban is a gazdaság lassulásának jelei látszanak, ami az elmúlt hónapban már az autóeladásokon is érezhető volt, de a Renault-Nissan a megállapodás révén így is piaci részesedése növekedésére számíthat, és hosszabb távon domináns szereplővé válhat az orosz autópiacon.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.