A francia nagykocsi halott?

2012.12.13. 05:46

Azt ugyan sejtettük, hogy a francia luxusautók iránt nem lehet túl nagy a kereslet, de azt azért nem gondoltuk volna, hogy ennyire nagy a baj. A Citroen C6-osból pályafutása utolsó évében már ezer példány sem készült.

A francia autógyárak egykor legendás autókat készítettek. A Citroen Traction Avant kiváló úttartásával és hatalmas belső terével, a DS elképesztő, jövőbe mutató műszaki megoldásaival rabolt vásárlókat a Mercedestől, de úgy néz ki, az aranykor mára végleg elmúlt. Míg a német nagykocsik iránt töretlen az igény, a francia látszólag eszébe sem jut a vásárlóknak. A C6-osból elegáns formái ellenére összesen 556 példány fogyott az év első tíz hónapjában, ami annyit tesz, hogy esély sincs az ezer példányos határ elérésére. Mondhatnánk persze, hogy a C6 kifutó modellként már nem elég vonzó, de a Renault csúcsmodellje, a Latitude, amely jóval frissebb, szintén nem brillírozik: 3792 példányt adtak el október végéig.

Összehasonlítás-képpen érdemes megjegyezni, hogy a kategória legnépszerűbb modelljéből, az 5-ös BMW-ből 101 ezer, az A6-os Audiból 89 ezer, a Mercedes E osztályból 86 ezer talált gazdára csak Európában ugyanebben az időszakban, azaz a franciákat szabályosan lemossa a pályáról a német luxusautó-ipar.

Érdekes, hogy ennek ellenére folyamatosan hallani egy nagy francia luxusmodellről, amely a Renault-tól érkezne, méghozzá a kormányzat határozott kérésére. Az azonban még a kormánymegrendelésekkel együtt is valószínűtlen, hogy a Renault képes lenne nyereséggel gyártani egy luxusautót, ha ilyen szinten hidegen hagyja a civil vásárlókat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.