Bemutatták az új Mercedes E osztályt

2012.12.13. 17:53

Bár csupán a szokásos, modellciklus-közi átdolgozást hajtották végre az E osztályon, a németek alaposabb munkát végeztek, mint amit vártunk volna. A műszaki tartalom egy része is megújul, és a formát is alaposan átrajzolták.

A forma változásairól a kiszivárgott képek kapcsán már írtunk korábban – a lényeg, hogy eltűnik a Ponton-Mercedest idéző hátsó szélesítés az autóról, és teljesen új hűtőmaszkot kap, a Mercedes következő egyen-arcát lefelé erősen keskenyedő rácsozattal, és nehezen meghatározható formájú fényszórókkal. Bár a legtöbb vonal a helyén maradt, ennyi elég, hogy teljesen megváltoztassa az autó karakterét, így szinte újdonságként tálalhatják. A Mercedes kétféle fazont kínál az E osztályból is: az Elegance a hagyományosabb, vízszintesen sűrűn rácsozott hűtőmaszkot kapja a motorháztetőből kiálló csillaggal, míg az Avantgarde és az AMG kiviteleket a nagy középső csillagos, sportosabb modelleken megszokott hűtőrács díszíti majd.

A motorválaszték is változik. Az alapmodellekbe a régi 1,8 literes turbómotor helyett kétliteresek kerülnek, az E200 184 lóerős, az E250 211 lovas lesz. Az új motorok nem csak erősebbek, de papíron takarékosabbak is lettek: száz kilométeren, vegyes ciklusban 5,8 liter a gyári adat. A 3,5 literes V6-os 306 lóerős szívómotor egyelőre marad, de az E400-asban már az utódja is felbukkan: a 3 literes V6-os biturbó motor 333 lóerős lesz. A csúcsmodellben marad a viszonylag friss, 4,7 literes turbómotor 408 lóerővel. A dízelmotor-választékot viszont nem bántották: a bevált 2,1 literes négyhengeres 136, 170 vagy 204 lóerővel lesz elérhető, a 3 literes V6-os dízelt pedig 231 és 252 lóerős változatban kínálják majd az E300 Bluetec és az E350 Bluetec típusokban. Az átdolgozás után a benzinmotorok mindegyike teljesíteni fogja az Euro6 szabványt.

A felújított E osztályt a Mercedes a Detroit Motor Show-n állítja ki először élőben, a kereskedésekben azonban csak áprilisban váltja a jelenlegi kivitelt.