Nehéz titkot tartani, ha a szabadalmi hivatalból minden kiszivárog – ez történt most is. A Clio egyterű védjegy-kérelemhez csatolt vázlatai alapján pontosan felmérhető, miféle gépet készülnek bemutatni a Renaultnál.
A Renault a kis egyterűek között korábban a Modus típussal próbálkozott, mérsékelt sikerrel, de azt a luxust nem engedheti meg magának, hogy lemondjon a kategóriáról. Így most a Clio család részeként mutatja be az utódot, amely szélesebb és hosszabb az elődjénél, legalábbis látszatra. Adataink még nincsenek, de az már most látszik, hogy a Renault tervezői nem komplikálták agyon az ajtókat: nincs tolóajtó, mint a Ford B-Maxban, vagy szembenyíló ajtók, mint az Opel Meriván, de ez akár előnyt is jelenthet a Clio egyterű árában.
A műszaki alapok ugyanazok, mint a Clio esetében, a padlólemez és a motorválaszték is. A benzines változatokba 900 köbcentis háromhengeres és 1,2 literes négyhengeres turbómotorok kerülnek, a dízelekbe pedig a jól ismert 1,5 literes dízelek. A formaterven egyénként nincs sok jellegzetes vonás – úgy néz ki, a tervezők inkább arra figyeltek, hogy az autó passzoljon a Clio család fazonjához, mint hogy igazán maradandót alkossanak.
Úgy tudjuk, a premiert a márciusi Genfi Autószalonra tartogatja a Renault, és valamikor a jövő év közepe táján kezdődhet a piaci bevezetés Európában.