Nemrég mutatta be a Porsche a Panamera utódjának hitt Sport Turismo tanulmányautót, amely előtt letérdelt a szakma. Ha ezt a vonalat folytatja a kisöcs, a Pajun, nagyot haraphatnak a stuttgartiak a közepes szedánok piacából.
Nem kevesebb, mint évi kétszázezer autó a Porsche célja 2016-ra, ehhez rakják éppen össze a következő ötéves tervet. Nemsokára érkezik a pezsgő SUV-piacra a Macan, amely mind árban, mind technikában lefelé nyitja meg a stuttgarti választékot, hiszen a VW-csoport legójából rakták össze, persze kellő mennyiségű Porsche-adalékkal. Hasonló receptet követhetnek majd a Pajunnal, amely az 5-ös BMW, E Merci, A6-os Audi territóriumára törne be.
A Pajunnak becézett Panamera Junior tervén sokat dolgoztak az elmúlt évben, és ha Michael Mauer, a Porsche dizájnfőnöke azt mondja, hogy elképzelhető egy kistestvér a Panamerának, akkor már szinte biztos, hogy közel a döntés. Bennfentesek szerint az új autó valószínűleg egy ferdehátú ötajtós lesz, amely a VW-csoport új MSB platformjára épül. Ugyanezt a technikai alapot használják majd az új Bentley-k és feltehetően a következő Panamera is.
A piacelemzésekből egyértelműen kiderül, hogy a közepes méretű SUV-ok, illetve szedánok kategóriájában van a legtöbb keresnivalója a luxusmárkáknak, ha nagy darabszámokra törekszenek, így ha bejön a terv, a Macan és a Pajun lehet a Porsche két tömegterméke, ahogy a Maserati is a Levantéval és a Ghiblivel szeretne nagyot ugrani fölfelé. Hogy a nagy fogadkozásokból mi válik valóra, meglátjuk öt év múlva.