Mégsem veszett el teljesen a Jaguar tanulmánya

2012.12.26. 10:39

Mégsem megy teljesen kárba a C-X75 tanulmányba fektetett rengeteg munkaóra és pénz. A Jaguar nemrég törölt hibrid szupersportkocsiján tovább folyik a fejlesztés, és még ha a modell nem is kerül forgalomba, több technológiai eleme visszaköszönhet majd a britek következő autóiban.

2

Egy régóta várt autójáról mondott le nemrég a Jaguar, amikor bejelentette: felhagy a C-X75 gyártásának tervével. A hír sokkolóan hatott a márka kedvelőire, és valamelyest az egész luxusautó-ipart megrázta, hiszen amikor 2010-ben bemutatták a csúcstechnikai újításokkal teletömött koncepciót Párizsban, sokan már Jaguar újjászületését látták benne. A brit luxusmárka szándéka nem volt nagyravágyó, mindössze 250 példányt szerettek volna piacra dobni belőle, igaz, azokat igen tekintélyes áron, valahol 800 ezer és egymillió font között (290 millió és 360 millió forint között). A 2015-re tervezett forgalmazás azonban nem jön el, és ahogy azt már sejteni lehetett, a döntés mögött gazdasági megfontolás áll. A Jaguar márkaigazgatója, Adrian Hallmark ezt egy nyilatkozatban ismerte el. „Figyelembe véve a jelenlegi gazdasági viszonyokat, egy ilyen árú sportautó semmiképp sem szükséges a piacnak. Több fontosabb projektünk, ami nagy figyelmet érdemel” – mondta Hallmark.

7

A korábbi hírekkel ellentétben azonban mégsem áll le teljesen a C-X75 fejlesztése, és ha már ennyi energiát és költséget öltek bele, mindenképp hasznosítanak belőle annyit, amennyit érdemes. A meglévő öt prototípuson még öt hónapig dolgoznak, ami idő alatt szeretnék elérni velük a korábban ígért 2,8 másodperces nulláról száz kilométer/órára való gyorsulási értéket. A Williams Formula–1-es csapatával folytatott technikai fejlesztéstől azt remélik, sikerült majd átmenteni a technológiát más modellekbe. Mászóval a Jaguar nem mond le a csúcshibrid terveiről, csupán egy olcsóbb és hozzáférhetőbb típusban valósítanák meg azt. A karbon kaszni is visszaköszönhet majd egy későbbi Jaguaron, az alvázat pedig egy az egyben megtartják későbbre. Az ötből két prototípus idővel árverésre kerül, és Hallmark szándéka szerint egy-egy gyűjtő készletében marad majd fenn az utókornak.