Új Mercedesek, harci helyzetekre

2013.01.04. 11:52

Miközben a polgári G osztály igazi matuzsálemnek számít, a katonai járművek közt egyáltalán nem hat öregnek, különösen úgy, hogy folyamatosan fejlesztik is a típust. Az LAPV 6.1 és a Double Cab 6x6 két vadiúj katonai változat.

A nagyobb durranás egyértelműen az LAPV 6.1-es. A név könnyű páncélozott kísérőjárművet jelent, és korábban is kínáltak hasonlót, de az még az 5.4-es verziószámot viselte. A tervezők célja ezúttal a terepjáró képesség további javítása volt, így a katonai G osztályba a tereprali-versenygépekből ismert nagy teherbírású rugóstagok, és az Unimog portáltengelyei kerültek. Ez utóbbi megoldással jelentősen növelték a terepjáró átlépőmagasságát, azaz nehéz terepen sokkal kevésbé hajlamos elakadni a gép. Ezen felül a katonai terepjárót keréknyomás-szabályzó rendszerrel is felszerelték, amellyel szükség szerint csökkenthető a talajnyomás a gumiabroncsok leeresztésével. A 6.1-esbe háromliteres dízelmotort építenek, amely 140 km/h-s végsebességet biztosít, a motor szívó- és kipufogórendszerének kialakítása pedig lehetővé teszi, hogy akár egy méteres vízből is kimásszon a terepjáró.

A hatkerekű Double Cab 6x6 teljesen más célt szolgál: terepen is használható, nagy teherbírású szállítójármű, amely négyajtós kabinjában akár öt katonát is szállíthat a platón elhelyezett rakományon felül. Ez a változat nem igazi újdonság: az ausztrál hadsereg igényei alapján tervezték, és nekik már leszállítottak belőle ezer példányt, de csak most került a hatkerekű a hivatalos kínálatba. A három tonna teherbírású gép iránt más fegyveres erők is érdeklődnek – az első vásárló az ausztrálok után a jelek szerint a svéd hadsereg lesz.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.