A Dacia hajtja a pénzt a Renault-nak

2013.01.06. 11:12

Amikor a Renault 1999-ben megvette a megszűnés szélén álló Daciát, és modern autókat kezdett gyártani, valószínűleg nem sokan hitték, hogy a tetszhalott román márka egy nap a vállalatcsoport egyik legsikeresebbjévé válik. A Morgan Stanley elemzései szerint mára igazi fejőstehén lett belőle.

Bár a Renault nem adta közre a pontos számokat, a gazdasági elemzők becslései szerint a Dacia árbevétel-arányos nyeresége kilenc százalékos, vagyis a prémium autógyártókéval vetekszik. Ehhez természetesen az is hozzájárul, hogy egyes Dacia-modelleket Európán kívül a Renault logójával, nagyjából 20 százalékkal drágábban árulnak.

A siker kulcsaként lehet említeni az olcsó munkaerőt is: a Morgan Stanley adatai alapján Franciaországban óránként 34 eurót, Németországban átlagosan 30-at fizetnek egy autóipari dolgozónak, míg a Dacia új, marokkói üzemében ez az összeg mindössze 4 eurónak felel meg.

A Logan 2004-es bevezetése óta minden évben egyre több új Daciát adnak el, és a vállalat vezetői szerint ez 2013-ban sem lesz másképp. Carlos Tavares, a Renault ügyvezető igazgatója úgy véli, a riválisoktól sem kell tartani, hiszen a belépőmodellek piacán a Dacia tízéves előnnyel bír velük szemben.