Még idén feltámad a Citroen Kacsa

2013.01.06. 13:09

A Citroen egyszerű és olcsó autóként dobta piacra a negyvenes évek végén a 2CV-t, vagyis a Kacsát. Az aranyos kisautót fél évszázadon át gyártották, közben pedig igazi kultusz alakult ki körülötte. A Kacsa feltámasztásáról már régóta pletykálnak, de most biztossá vált a visszatérés.

Az E3 projektnéven futó utód csupán szellemi örököse lesz a legendának, stílusjegyeit nem hordozza magán - ötajtós ferdehátú formájában születik újjá. Az autót a C4-es padlólemezére építik, és kapható lesz benzines és dízelmotorokkal is – megkapja többek közt a Citroen új, háromhengeres 1,2-esét -, de minden motorváltozathoz kézi váltó kapcsolódik.

A klíma és az elektromos ablak alapfelszereltségben is jár az autóhoz, de felárért tovább lehet válogatni az extrák közt – így többek közt érintkőképernyős információs és szórakoztató-rendszert is rendelhetünk majd. Az E3-at a C4-es alá pozícionálja a Citroen, így annál olcsóbb is lesz, de az eddigi információk alapján hiába várunk a Dacia Loganéhoz hasonló árcédulát.

DS Revolte tanulmány - ebből lehet az új Kacsa?
DS Revolte tanulmány - ebből lehet az új Kacsa?

A francia gyártó általános igazgatója megerősítette, hogy a Kacsa utódjának gyártását már ebben az évben megkezdik Madridban, ennek megfelelően már beindultak a találgatások, hogy mikor láthatjuk először az E3-at. A koncepció várhatóan a márciusi Genfi Autószalonon debütál, a végleges verziót pedig szeptemberben, Frankfurtban leplezhetik le.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.