Captur, a Renault következő dobása

2013.01.11. 12:16

A Renault eddig nem igazán remekelt a hobbiterepjáró-szegmensben, de a Clio családi vonásait viselő Captur révén változtatnának ezen. Az egyetlen probléma az lehet, hogy mostanra elég zsúfolttá vált a négyméteres szabadidő-autók szegmense.

Eddig úgy tűnt, egyfajta munkamegosztás van a Renault és a Nissan között Európában. A hagyományos személyautók piacáról teljesen kivonták a Nissant, amely teljesen átállt a szabadidő-autók és egyterűek forgalmazására. Most azonban úgy tűnik, a Renault felrúgná ezt a hallgatólagos megállapodást: a Captur révén a Nissan Juke kap közvetlen ellenfelet. A két autó műszaki alapjai lényegében azonosak, így a méreteik is nagyon hasonlóak: Juke csupán másfél centivel hosszabb.

A két típus közt mégis van egy lényeges eltérés: a stílus. Míg a Juke tervezői egyértelműen arra törekedtek, hogy felkeltsék a vásárlók figyelmét, méghozzá bármi áron, a Renaultnál egyszerűen elkészítették a Clio formatervének egy variációját, valamivel magasabb kivitelben. A kérdés az, hogy ennyi elég-e a sikerhez, nem jár-e úgy a Captur, mint korábban a Renault nagyobb SUV-ja, a Koleos, amely észrevétlen formaterve és átlagos tulajdonságai miatt nemigen lépte át az európai vásárlók ingerküszöbét.

A Captur műszaki szempontból a Clióhoz áll a legközelebb: ugyanarra a padlólemezre épül, mint a nemrég bevezetett városi modell negyedik generációja, és itt is felbukkannak majd az új, 900 köbcentis háromhengeres turbómotorok. Természetesen lesz 1,5 literes dízelmotor is, amelyről annyit már elárultak, hogy a 90 lóerős kivitel szén-dioxid-kibocsátása csupán 96 g/km lesz.

Az új Renault modell bemutatóját a Genfi Autószalonon tartják március elején, egy időben az azonos kategóriához tartozó Peugeot 2008-assal, amelyről szintén láthattunk már előzetest az elmúlt napokban. A Capturnak azonban nem csak francia riválisával kell megküzdenie, de többek közt az Opel Mokkával, a Fiat 500X-szel, a Chevrolet Trax-szal is, amelyek szintén friss modellek. Az az érzésünk, nem lesz könnyű menet.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.