Citroen, ami levegővel megy

2013.01.23. 06:24

Sűrített levegőre cseréli az elektromosságot új hibridjében a Peugeot-Citroen. Bár a pneumatikus hibrid ötlete már nem teljesen új, közúti járművekben továbbra is szokatlannak nevezhető a megoldás.

A PSA Hybrid Air névre keresztelt rendszerében a belső égésű motort egy hidromotor segíti. A hozzá kapcsolódó tartály, amely az engergiát levegő összesűrítésével tárolja, az autó alján, a kipufogóval párhuzamosan helyezkedik el, és a fékezési energia felhasználásával menet közben is újratöltődik.

A hibrid képes tisztán levegővel is üzemelni, a hidromotor 70 km/h alatti sebességnél automatikusan lép működésbe. A hidraulikus hibrid hajtásláncot kezdetben Citroen C3, illetve Peugeot 208 méretű autókba szerelnék. Ezzel a megoldással a hasonló méretű autók széndioxid-kibocsátása 69 g/km-re csökkenthető, a fogyasztás akár 45%-kal is visszafogható.

A PSA elsősorban kisebb autókhoz fejleszti tehát ezt a technológiát, melyet a 80-110 lóerő közti benzinmotorokkal szerelt modelleknél alkalmaznának. Terveik szerint 2020-ra ezen modellek fogyasztását 2 literre csökkenthetik.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.