2013.01.23. 14:06

A BMW a második világháború utáni ínséges időkben egyszer már gyártott motorkerékpár-motoros törpeautókat, de nem gondoltuk volna, hogy a kétezres években visszanyúlnak a koncepcióhoz. A jövő autójaként emlegetett i3-asba pedig egy kéthengeres motor kerül, ráadásul a csomagtartóba.

Persze a hátra szerelt motorkerékpár-motorral már ki is merültek a párhuzamok, hiszen az ötvenes években készült szükségautókkal éles ellentétben az i3-ast egy úttörő prémiumterméknek szánja a BMW. Szénszálas műanyagból készült karosszériájába villanyhajtást építenek, amelyhez a hatótávnövelő funkciót látja majd el a motorkerékpár-motor.

Eddig az volt a terv, hogy a kis villanyautóba a BMW új háromhengeres motorjából építenek majd generátort, de Herbert Diess, a németek fejlesztési igazgatója elárulta az Automotive Newsnak, hogy változtattak a koncepción: egy kéthengeres motorkerékpár-motort tesznek a csomagtartóba. Ez is csak extraként lesz rendelhető, viszont az akkumulátorokkal elérhető mintegy 140 kilométerről körülbelül 400 kilométerre fogja kiterjeszteni az i3-as hatósugarát.

Diess szerint a korai vevők fele meg fogja rendelni a range extendert, annak ellenére, hogy az i3-ast nem arra találták ki, hogy nap mint nap be kelljen indítani a hátra beépített berregőt. Később viszont arra számítanak a bajorok, hogy ez az arány 20% körüli értékre csökken.

Az i3-as várhatóan már az idei év vége felé kapható lesz; sikerét vagy bukását előre megjósolni merészség volna.