A halott autógyár utolsó titka

2013.02.01. 17:58

Éveken át csak pletykákat és üres ígéreteket hallhattunk arról, hogy a Saab az ős-900-as feltámasztására készül, pedig már elkészültek a végleges tervek. A formaterv napjaink egyik legjobb kezű tervezőjének munkája volt – és most kiderült, mit vázolt fel az egykori Ferrari-dizájner.

Bár a képek gyenge felbontásúak és homályosak, annyi információt hordoznak, hogy nagy vonalakban elképzelhessük a meg nem valósult Saab típust. Az egyenes tetővonal, a hátul lefelé futó övvonal, a hátsó ajtó konkáv íve és az oldalirányban erősen hajló szélvédő tökéletesen hozza a 99-es és az első 900-as karakterét, miközben a lekerekített formák korszerűnek mutatják az autót. Talán nem ez lett volna a legcélszerűbb, leggyorsabb vagy legkényelmesebb luxusautó, de azt, amivel a Saab hírnevet szerzett magának, biztosan tudta volna: van egyénisége.

Az azonban egyre valószínűbb, hogy az érdekes formaterv sorozatgyártású személyautón már nem jelenik meg. A Saab maradékát ugyan felvásárolta egy kínai-japán befektetők által alapított vállalat, de a típus alá tervezett műszaki alapok még nem igazán készültek el. Ahhoz pedig, hogy a félkész tervekből kézzel fogható termék legyen, még sok százmillió euró befektetésére, és évek megfeszített munkájára lenne szükség. Ráadásul a Saab tapasztalt szakembereit már rég szélnek eresztették, így nemigen akad, aki befejezze a munkájukat.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.