A Focus RS örök

2013.02.04. 17:14

Eddig úgy tűnt a legutóbbi Focus RS egyben az utolsó is lesz. Látványosan el is búcsúztatták az RS500 szériával. A jelenleg is futó Focust 2010 végén mutatták be, rá két évre pedig az eddigi legerősebb, ST változatot. Ám a korábbi hírekkel ellentétben most úgy tűnik, mégis lesz erősebb az ST-nél, az elődökhöz híven RS néven.

Az RS jelölést a Ford a hetvenes évek eleje óta használja, 2009-ben azonban megváltak tőle. Hogy megijedtek-e a válságtól, vagy ügyes marketingfogásnak szánták a bejelentést, nem tudjuk. Már-már a rajongók is lemondtak róla, de kár lett volna kukába dobni ezt az évek során legendássá érett betűpárost. Úgy néz ki, közben a Ford döntéshozóinak is megjött a jobbik eszük, és az aktuális Focus életciklusának második felére bevetik a valódi csúcsváltozatot, RS néven.

Az előző RS generáció öthengeres motorjáról ugyan le kell mondanunk, de kapunk cserébe plusz harminc lóerőt. A kétliteres Ecoboost kisebb teljesítményű változatait már ismerhetjük az ST-ből és más Ford modellekből, sőt, lehet, hogy még a Mustangban is viszontlátjuk valamilyen formában. Az RS-ben viszont biztosan kisajtolnak belőle legalább 300 lóerőt. A csúcs Focust kézi, vagy duplakuplungos automata váltóval szerelik majd. Ugyan a Kugaval közös padlólemez lehetővé tenné az összkerék-hajtás beépítését, de ezzel a lehetőséggel aligha élnek majd, hisz ez megnövelné az autó tömegét és magasabbra tolná a súlypontot, ami egy sportos modellnél aligha kívánatos. Az erősebb motoron kívül komolyabb fékeket, gumikat és sportosabb belsőt kap az RS, ahogy az efféle sport-kompaktoknál szokás. A hangélmény érdekében az ST-ből ismert Sound Symposer szelepet is beépítik a motor- és az utastér közé.

Eddig sem a Ford volt az egyedüli ebben a kategóriában háromszáz lóerő felett. A konkurensek, a Megane RS és a Mazda 3 MPS, nagyjából egyszerre kerültek piacra az utolsó Focus RS-sel. Így jó esély van rá, hogy 2015 körül ismét ez a hármas uralja majd a kategóriát.