Nagyon közel a bemutató pillanata – a csúcs-McLarenről már csak azt nem tudjuk, hogy mitől is megy, és mennyire.
Az MP 4-12C-vel csak az első lépést tette meg a McLaren a hosszú úton, amelynek a végén a Ferrariéval összemérhető utcai sportkocsi-kínálatot szeretnének árulni a britek. Az olcsóbbik típus nem lett tökéletes – vagyis a kritikusok szerint túlzottan, szinte sterilen hibátlan, olyannyira, hogy annak már az autó karaktere látja kárát – így a csúcsmodellnek szánt P1-es bevezetésével, ha lehet, még óvatosabban bánnak. Nyilván nem véletlen, hogy az álcázott prototípusokat már vezették a cég F1-es pilótái, és hogy most a potenciális vásárlók egy csoportjának is megmutatták Bahreinben, még azelőtt, hogy hivatalosan is bemutatták volna.
Nyilván azt tesztelik elsősorban, hogy mennyire jön be a célcsoportnak a kistestvérénél valamivel szokatlanabb formaterv, a bumeráng-forma első lámpák, és az autó oldalán kavargó, már-már kaotikus idomok. Arányaiban a P1 sokkal inkább versenyautós karakter, valahogy úgy, ahogy a Ferrari Enzo is volt. Érdekes, hogy mennyivel karcsúbbnak tűnik a gép, mint az MP 4-12C, pedig annál jóval erősebbnek ígérkezik. Hogy pontosan mekkora lesz az ereje, és ezt miféle motorból vagy motorokból meríti, azt nem árulták el, de jó eséllyel nem adják alább 800-900 lóerőnél, hisz a Lamborghini és a Ferrari szintén fejlesztés alatt álló csúcsmodelljei sem adják alább.
Az erősebbik utcai McLaren premierje már nem lehet messze – legfeljebb egy-két hónap lehet a bemutatóig – így a legérdekesebb részletekre, azaz hogy mit rejt az új karosszéria, aligha kell már sokat várnunk.