2013.02.08. 06:42

Nem először használja a Volkswagen a Gelb-Schwarzer Renner (sárga-fekete versenygép), rövidítve GSR elnevezést. Az első, és eddigi egyetlen GSR a hetvenes évek elején 1303S Bogárból készült. Jó oka volt a gyártónak, hogy ilyen messzire nyúlt vissza. Az előző Beetle csúcsváltozata, az RSI magas ára miatt csúfos kudarcot vallott. Állítólag a mai napig áll néhány a mexikói gyárban az Audi TT technikát használó hathengeresekből.

Ez a változat lesz a második generációs Beetle eddigi legerősebbje. A Turbo kétliteres motorját tovább gyúrták, így most már tíz lóerővel többet, pontosan 210-t teljesít. Más változás műszaki téren nem történt, ehhez is hatsebességes manuális, vagy duplakuplungos automata váltót kérhetünk. Később a Jetta és a Beetle Turbo is megkapja az erősebb motort.

Teljes R-Line csomagot és 19 collos kereket kapott a GSR Bogár. Belül is a fekete-sárga színkombináció uralkodik. A sportos hangulat megteremtése érdekében turbónyomás-mérőt és stoppert szereltek a műszerfalra. Persze ezektől a kiegészítőktől nem válik versenyautó a Beetle-ből, de nem is annak szánják. Legalábbis erről árulkodik a napfénytető és a Fender hangrendszer.

Az új GSR-ből az 1972-es különkiadáshoz hasonlóan csak 3500 darab készül. Most azonban nem csak a német piacon, de világszerte meg lehet majd megvásárolni. Talán ezért is tették a bemutatót az idei Chicago Auto Showra.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.