A csúcs-Ferrari számokban

2013.02.16. 18:16

Ez nagyon izgalmas. A világ lélegzetvisszafojtva várja, hogy a Ferrari a március elején kezdődő Genfi autószalonon hivatalosan bemutassa az évek óta emlegetett, tesztelgetett, kémfotózgatott csúcsmodelljét, az F150-et, vagy ahogy majd akkor hívják, amikor ráakasztják az árcédulát a szalonokban.

A gyárhoz közeli források szinte mindent feltártak mostanra a szupersportautóval kapcsolatban, mi pedig csak kapkodjuk a levegőt az ámulattól. Az új Ferrari legérdekesebb adata talán nem is a 900 lóerős összeteljesítmény, hanem, hogy ezt egy V12-es szívómotor és a HY-KERS-nek nevezett elektromotor-rendszer segítségével állítja elő.

A villanyhajtás teljes tömege állítólag 150 kiló lesz, melyből ötvenet a motor, a többit az akkumulátor teszi majd ki. Hogy az autó össztömege ne haladja meg jelentősen az Enzo 1,3 tonnáját, a gyár a Forma1-ben szerzett tapasztalatait felhasználva, szénszálas vázat készített, mellyel rengeteg kiló megspórolható. Az ülések is szénszálasak lesznek, ezeknek helyzetét nem lehet majd egyszerűen változtatni, mint egy hétköznapi autóban, hanem az összes kezelőszerv, a pedálok és a kormánykerék igazítható majd a megfelelő végtagtávolságra.

A legerősebb utcai Ferrari menetteljesítményei a nyers motorteljesítményhez illően brutálisak. Az F150 mindössze 5,5 másodperc alatt gyorsul kétszázig, vagyis három másodperccel kevesebb kell neki, mint az Enzónak. A végsebesség egyébként 350 kilométer óránként.

Nem kell majd az eladások alakulása miatt aggódnia a Fiat-Chrysler csoport elnökének, Sergio Marchionnének aki a közelmúltban elárulta a sajtónak, hogy a gazdag vásárlók máris lefoglalóztak az új csúcsmodellből gyártásra tervezett 499 darabos sorozat összes példányát. Azért gyártanak száz példánnyal többet a csúcs-Ferrariból, mint elődjéből, mert a kínai milliárodosok motorizációs késztetései ezt megkívánják.

Az autó várható ára Olaszországban, adókkal együtt mintegy 1,2 millió euró lesz. Ez napi árfolyamon körülbelül 360 millió forintnak felel meg. Érdekesség, hogy 2002-es bemutatása idején 650 ezer eurónak megfelelő összeget kértek egy Enzóért, melyet ma 1 millióért vehetünk meg, használtan. Persze ismerjük az infláció fogalmát, de ez azért akkor is érdekes.

Mégis van, aki ilyesmire használja a sajátját.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.