2013.02.18. 17:02

Az Alpina eddig is rendre megelőzte a BMW sportos modelljeit. Ezúttal a 3-as sorozatot vették kezelésbe, és tették közel olyan erőssé, amilyen várhatóan az M3-as lesz. Ráadásul ugyanúgy csinálták, ahogy a gyáriak is tervezik: a 3 literes hathengeres turbómotor teljesítményét növelték meg alaposan.

Az alap a 335i, ebbe kerül duplaturbós feltöltőrendszer. A teljesítmény így 410 lóerőre nő, de a turbómotor masszív nyomatéka miatt az Alpina B3 jobban gyorsul, mint az előző M3-as: állítólag elég 4 másodperc a százas tempó eléréséhez. Mindezt úgy, hogy a motorhoz 8 fokozatú automata kapcsolódik, és kézi váltós kivitelt nem is terveznek. A gyári M3-as persze egy fokkal komolyabbnak ígérkezik, abban is hasonló sorhatos turbómotor kerül, de alighanem dupla kuplungos automata, vagy manuális váltóval, és a pályaautókéhoz hasonló futóművel. Persze jól is van ez így: az Alpina mindig egy fokkal polgáribb autókat kínált, mint a BMW sportrészlege, így jól megfér majd egymás mellett a B3 Biturbo és a következő M3/M4 generáció, még ha műszakilag hasonlóak is.

Egyelőre csak egy kedvcsináló képet mutatott az Alpina a B3 Biturbóról, de a Genfi Autószalonon kiállítják az autót, így legkésőbb március első napjaiban minden lényeges részletet megtudhatunk a legújabb tuning-hármasról.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.