Veszélyes hírek az első kínai autógyárból

2013.03.15. 07:30

A First Auto Works, vagy FAW sokáig az egyetlen valamire való kínai autógyár volt, ahol az orosz ZIL-hez hasonló pártvezetői luxuslimók készültek Hongqi – azaz Vörös Zászló – néven. Aztán átálltak Audik meg Volkswagenek gyártására, és egy kicsit elhanyagolták az önálló autógyártást. Persze nem örökre, sőt, úgy néz ki, az egyelőre meglehetősen korlátozott Hongqi kínálat fejlesztésére szép összeget költ a cég.

A tervek szerint a következő öt évben 35,5 milliárd jüant, vagyis 5,7 milliárd dollárt költenek fejlesztésre, ami már összemérhető a nagy nemzetközi gyártók költségvetésével. Ennek az összegnek a harmada pedig új, saját tervezésű modellekre megy, azaz várhatóan be tudják fejezni az L7 jelzésű, Rolls-Royce igényességűnek ígért presztízsmodellt, és valószínű, hogy újabb típusok fejleszésére is marad még bőven. A cél nyilvánvalóan az, hogy a FAW valósítsa meg a párt legújabb programját, amely szerint az ország vezetőinek is helyben tervezett autókat kellene használniuk.

Jelenleg kína fontosabb vezető tisztségviselőinek elsöprő többsége Audikkal jár, csak néhányan akadnak, akik Buick vagy Lexus, netán BMW vagy Volvo típusokat nyűnek. Helyi gyártmány – bár ma már akadna bőven – alig akad az állami flottában, és ezt a felső vezetés kifejezetten nehezményezi. Erre utal legalábbis, hogy többen is azt nyilatkozták a közelmúltban, hogy a pártnak példát kell mutatnia a helyi autóipar támogatásában. Olyan típus azonban még nem született, amely színvonalában akár csak megközelítené az amúgy szintén helyben készülő német, amerikai, japán vagy svéd modelleket. A FAW most ezen segíthet, legalábbis az anyagi háttere meglesz hozzá, hogy versenyképes, minőségi termékeket fejlesszen ki, és vegyen gyártásba.

A Hongqi fejlesztésén túl 3 milliárd jüanból elektromos járművek lesznek, 5,5 milliárdból pedig a tervezési kapacitást növelik jelentősen egy új autófejlesztő központ felállításával. Ahhoz persze, hogy a Hongqi akár Kínában veszélyt jelentsen a befutott luxusmárkákra, még évekre van szükség, de a folyamat már elindult.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.