A múlt idő azonban indokolt, hiszen mostanra (a második szabadedzés után, időmérő előtt) a Honda és a JAS Motorsport mérnökeinek, valamint az olajban fürdő magyar srácoknak sikerült úrrá lenniük a kellemetlen problémákon.
Az első szabadedzés negyedik körében egy pillanatra mindenkiben meghűlt a vér, amikor Norbi nyugodt hangon közölte, hogy a fékpedál beesett és nem tudja, hogyan fogja lelassítani az autót. Mindezt a kacsisok jól ismert csörömpölése kísérte, miközben átvágott egy kavicságyon. a szerelők közben felkészültek arra, hogy a boxutca végéből tolják majd vissza a megállni képtelen Civicet, de a motor- és kézifékkel valahogy sikerült a garázs elé parkolnia Norbinak.
Kerek húsz percig tartott, míg a hirtelenjében összegyűlt konzílium orvosolta a problémát, nagy valószínűség szerint a fékbetétek lazultak fel túlzottan. Ez azonban nem volt minden, hiszen az autó gázreakciója is furcsa volt, kiszámíthatatlanul reagált a gázpedál-állásra, ráadásul nem konstans, hanem ingadozó-csapongó reakcióval, amivel nem lehetett számolni.
Hamar előkerültek a laptopok és a vezérlőszoftver módosításával végül úrrá lettek a vadonatúj versenygép ezen gyermekbetegségén is. Az első szabadedzés azonban elúszott, 2:02-es idejével Norbi az utolsó előtti lett.
És - egyelőre úgy tűnik - itt véget ért a pechszéria, hiszen a második szabadedzésen az autó tökéletesen működött, három másodpercet gyorsult, az 1:59-es idő egy erős középmezőnyhöz volt elég. Ló és lovasa azonban sokkal többre képesek, sajnos a kihagyott - szezon előtti - tesztet kellett pótolni pár perc alatt, ami egyszerűen nem megy. Jelenleg is a beállítások és a tizedmásodpercek keresése folyik, meglátjuk, hogy a 15.00-kor kezdődő időmérőre mit sikerül még kisajtolni a gépből.
Az időmérő után ismét jelentkezünk.