2013.03.29. 14:38

Volt idő, amikor a Porsche volt a hosszú távú autóversenyek alsóházának egyeduralkodója. Néhány éve azonban nem ilyen egyértelmű a helyzet: az RSR-ek mellett ütőképes autókat állít csatasorba egyebek közt az Aston Martin, a BMW, a Nissan és a Ferrari is. A Porsche mérnökei azonban már elkészítették a 991-es versenyváltozatát, amely visszaszerezheti a márkának a vezető szerepet.

Az új modell elsősorban az új karosszériában tér el az elődjétől. Az új forma valamivel kedvezőbb aerodinamikai szempontból, és az RSR-en mindent lecseréltek karbonszálas műanyag elemekre. Az ajtók, a műszerfal és a középkonzol, a hátsó szárny is a könnyű és merev anyagból készül. Az ablakokat üveg helyett polikarbonátból készítik, és az akkumulátort is lítiumosra cserélték. A 4 literes hathengeres bokszermotoron nem sokat változtattak – a kötelező szívócső-szűkítővel a 460 lóerőnyi csúcsteljesítmény igazán tisztességes eredmény.

A Porsche két gyári csapatot is indít az új RSR-rel a sportkocsi-világbajnokság futamain, de nyilván privát csapatokat is kiszolgálnak majd.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.