Porsche három literes fogyasztással

2013.04.04. 05:42

Négy év után nyúltak hozzá először érdemben a Porsche négyajtós sportkocsijához. Az ilyenkor szokásos formai igazításokon túl készült néhány új változat is – köztük a hosszított Executive és a benzin-elektromos E-Hybrid, amely elvileg akár 3,1 liter benzinnel is megtehet száz kilométert.

Külsőre csupa apróság változott: igazítottak a fényszórók formáján és belső kialakításán, átdolgozták a lökhárítókat, és még néhány jelentéktelen részletet. Nem valószínű, hogy közvetlen összehasonlítás nélkül valaki kiszúrná az eltéréseket. Annyira egyik sem feltűnő, hogy érdemben módosítsa az autó karakterét, inkább csak jelzésül szolgálnak, hogy a Porsche ezen a téren is megtett annyit, amennyit muszáj volt.

A legnagyobb újdonság az új fejlesztésű 3 literes, V6-os benzines turbómotor, a típusok többségében ez váltja a korábban használt 4,8 literes V8-as benzinmotorokat. Teljesítményben nem lehet észrevenni a különbséget: az új hathengeres 420 lóerős, azaz húsz lóval még erősebb is, mint a kifutó V8-as. Viszont az E-Hybrid változatba továbbra is a régi, Auditól származó 3 literes, kompresszoros motor kerül, 333 lóerővel – ezt egészíti ki egy 128 lóerős villanymotor. Az összesített csúcsteljesítmény így 410 lóerő – nem csoda, hogy a hibrid Panamera 5,5 másodperc alatt elérheti a százas tempót, a végsebessége pedig 269 km/h. A benzin-elektromos változat persze tisztán villamos üzemben is használható, 18-35 km tehető meg ilyen üzemmódban, maximum 133 km/h-s sebességgel.

További újdonság a 15 centiméterrel megnyújtott tengelytávú Panamera 4S Executive, amely akár sofőr-limóként is bevethetővé teszi a négyajtós Porschét. Emellett lecserélik a jelenlegi dízelmotort is, bár csak jövőre – ha igaz, az új változat már 300 lóerős lesz.

Az átdolgozott, modernizált Panamerát júliustól kezdi forgalmazni a Porsche. A legolcsóbb, dízelmotoros változat ára 82 ezer euró alatt indul valamivel, a hibrid változatért 110 ezer eurót kérnek majd, a csúcsmodell, a Turbo Executive – amelybe továbbra is nyolchengeres motort építenek – pedig 163 ezer euróba kerül majd.