Újra mókás lesz a Twingo?

2013.04.08. 17:49

A jelenlegi Twingo valószínűleg a Renault legnagyobb melléfogása volt. Az előző generáció időtlen sláger volt, ehhez képest az utód csak egy átlagos kisautó volt. Hogy még rosszabb legyen a helyzet, megérkezett a Mini és a Fiat 500, amelyek erős stílusukkal gond nélkül elfoglalták az eredeti Twingo egykori helyét a piacon. Most azonban úgy tűnik, megpróbálják visszaszerezni az egykori pozíciókat – erre szolgálna az új Twingo generáció.

A szériamodellről persze még nem tudunk túl sokat, mégis több mint valószínű, hogy a Twin'Z tanulmány már nincs nagyon messze a sorozatgyártásra szánt Twingótól. Korábban ugyanis kiszivárgott egy videó, ahol egy hasonló formájú autóról forgatnak reklámfilmet. A tanulmány persze számos különleges részletet tartalmaz, amely aligha jut el a sorozatgyártásig. Ilyen az autó világítása, különleges, faág-mintázatú felnik, a kék-fekete gumiabroncsok és az egymással szemben nyíló ajtók. Ezek jó eséllyel túl drágák a szériagyártáshoz.

A kisautó formatervén látszik, hogy a tervezők igyekeztek minél jellegzetesebbé tenni. A rövid orr-rész és a kerekek feletti szélesítések tömör, mokány összképet eredményeznek, de a hátsó ajtó üvegébe integrált hátsó lámpák is hozzátesznek az autó karakteréhez. Van a kiskocsiban valami a legendás R5 Turbo típusból, amelyet egykor a rali-világbanjokság versenyeire tervezett a francia márka – alighanem ettől várják, hogy a régi Renault-ragongókban vágyat ébresszen az új modell.

A Twin'Z méretei is arra utalnak, hogy a Twingo utódjának szánják. A hossza 3,627 méter, a szélessége 1,705 méter,a magassága 1,506 méter, a tengelytávja pedig 2,495 méter, azaz városi használatra ideálisnak tűnik. A tanulmány hajtását persze villanymotorral oldották meg – ez manapság szinte már természetes, bár ezen a téren nem mutattak semmi forradalmit: a 68 lóerős és 226 Nm csúcsnyomatékú villanymotor 130 km/h maximális sebességgel mozgathatja a kiskocsit, legfeljebb 160 kilométeren át. Legfeljebb annyi az érdekessége a hajtásláncnak, hogy a villanymotor a két hátsó kereket hajtja – ez jelzi, hogy itt már a Smart-féle műszaki alapokat használták, amelyeket a Renault-Mercedes együttműködés jegyében használnak fel a franciák. Így a Twingo sorozatgyártású változatai is farmotorosak és hátsókerék-hajtásúak lesznek.

A kisautó-tanulmány persze a Renault óvatosságát is mutatja. Ha a közönség rosszul reagál, még módosíthatnak ezt-azt, mielőtt megindítanák a gyártást, de az az érzésünk, hogy megfogták a lényeget. A Twin'Z-nek ismét önálló, markáns karaktere van, ami a jelenlegi Twingóról nemigen mondható el.