Az AMG nem ugrik a BMW után

2013.04.11. 16:47

A BMW sportosnak szánt, szuperkomplikált és brutálisan erős három turbós dízelmotorjához hasonló egyelőre nem készül a Mercedesnél, és úgy néz ki, a közeli jövőben nem is fog. Ez derül ki az AMG elnökének szavaiból. Ola Kallenius szerint sokkal ígéretesebb megoldásokon dolgoznak.

„Soha nem mondhatjuk a dízelmotor-fejlesztésre, hogy soha, de nem tudok olyan körülményeket elképzelni, amelyek erre az útra vinnének minket. Amit a dízel nem tud – szemben a közvetlen befecskendezéses benzinesekkel – az az agresszív teljesítményleadási karakter és a vérpezsdítő hang. Ugyanakkor a dízel fogyasztás-előnye egyre kisebb. Ezért nem tervezzük úgy megváltoztatni az AMG márkát, hogy a dízelmotorok tervezése is beleférjen az arculatunkba.” – mondta Kallenius. Ugyanakkor sokkal nyitottabbnak mutatkozott a hibrid megoldásokra nézve – azt mondta, ha úgy látják, hogy a piac készen áll, bemutatják saját benzin-elektromos hajtásukat.

Az AMG-nél jelenleg négyféle motor készül. Az A osztályhoz rendszeresített turbós négyhengeres jövője természetesen biztos, a 6,2 literes V8-as szívómotor pedig lassan kifut, a legtöbb modellben az 5,5 literes biturbó V8-as veszi át a helyét. A 6 literes V12-es turbómotor jövőjét illetően merült fel a legtöbb kérdés korábban, de Kallenius szerint ez is marad még legalább 5-6 évet – az olyan presztízsmodellekben, mint a CL, az SL vagy az S osztály, szükség van rá.