Bogártuning a hatvanas évekből

2013.04.12. 05:37

Az első New Beetle nem lett átütő siker. A négyes Golf alapjaira épült autó, bár formailag kétségkívül felidézte legendás ősét, nem tudott túl sok mindent felmutatni. Se praktikus, se sportos nem volt, a formája, pedig inkább a női szíveket szólította meg.

Az új modellnél szerencsére ráéreztek a marketing-szakemberek, hogy milyen irányba kell elmozdulni. Vagy ellesték a Minitől. Mindegy, végülis férfiasabb lett a forma, mint az elődé. Főleg a Turbo, aminek a vezetése már képes vigyort csalni a sofőr arcára. Sőt még kicsit Porschésen is cseng a név. Persze, van kabrió változat is. Na de egy Turbo kabrió? A magyarázat egyszerű: így mindenki más is látja azt a vigyort.

A kabrió Bogár születésének 65. évfordulója remek alkalmat szolgáltat egy különleges kiadásnak, vagy akár egyből háromnak. Az 1950-es, '60-as és '70-es években hódított a California Look stílusirányzat a Észak-Amerikában, ez volt a klasszikus Bogár három legmeghatározóbb évtizede. A különböző évtizedeket meghatározó stylusjegyek elevenednek fel a kis sorozatban készülő kabriókon. A három múltidéző Bogár közül a '60-as évek stílusába öltöztetett kiadás babakék fényezést és ötágú felniket kapott, valamint csak ennek a Turbo a kiindulási alapja.

A zárt Turbóhoz hasonlóan a kétliteres, négyhengeres, 200 lovas benzines turbómotor itt is az első kerekeket hajtja, hatsebességes DSG váltón át. Persze sokat fejlődött a világ a hatvanas évek óta, ennek megfelelően rendesen felextrázták a limitált kiadású kabriót. A külsővel harmonizáló babakék-fekete bőrbelsőt kapott. A tető sem az elődöknél megszokott Z- alakban nyitható és zárható, hanem több lépcsőben. Emiatt hiányolhatjuk a jellegzetességet, hogy nyitott tetőnél nem nyúlik túl a ponyva a karosszérián, ahogy megszoktuk a mindenkori Bogaraktól.

Azt, hogy még mindig női autó-e a Beetle, mindenki döntse el maga, a leírtak alapján nem tűnik annak. Amerikában mindenesetre sikeres lehet ez a változat, a V6-os kabriókhoz képest kedvező fogyasztásának köszönhetően is.