Nem újdonság, hogy Kínában szinte kötelező minden nagyobb autóból sofőrös kivitelt kínálni, hisz egy ilyen változattal megtöbbszörözhetőek az eladások. Most a Mercedes is beáll a sorba: az új E osztály nyújtott, több mint öt méteres változatát kifejezetten a legnagyobb távol-keleti piac kedvéért fejlesztették ki.
A puszta számok alapján nem tűnik nagynak a változtatás. Tizennégy centit toldottak be a középső ajtóoszlop mögött, ezzel az autó hossza 5,019 méterre, a tengelytávja pedig 3,014 méterre nőtt. Egy ilyen beavatkozás azonban számtalan kellemetlen probléma forrása lehet. Hosszabb kardántengely kell – legalábbis egy hátsókerék-hajtású modellnél, amilyen a közepes Mercedes – de ez a legkisebb gond. Sokkal nehezebb feladat valahogy megőrizni az autó formai egységét. A toldás elrontja a jól kitalált arányokat, és arra is figyelni kell, hogy a karosszéria és a tető íveit ne törje meg nagyon. A Mercedes egész jól megoldotta a problémát – ha szépnek nem is mondanánk a végeredményt, nagyon nem is rontották el az eredeti formát.
Az L jelzésű hosszú E osztály elkészítésénél egyértelműen a hátsó utasok kényelmére koncentráltak a tervezők, amit többek közt a hátulról állítható első ülések is bizonyítanak – ez a funkció akkor jöhet jól, ha az elöl ülő testőr a hátsó lábtér rovására túlzottan elterpeszkedne. Mivel kizárólag Kínában forgalmazzák, a nyújtott modellek csak benzines kivitelben lesznek elérhetők. Az E 260 L 204 lóerős 1,8 literes négyhengeres turbómotorral, az E 300 L 245 lóerős 3,5 literes V6-ossal, az E 400 L pedig 333 lóerős közvetlen befecskendezéses 3 literes V6-ossal készül majd. Emellett lesz hibrid változata is, a legerősebb motorral és kis villanymotorral.
A Mercedes a nyújtott E osztállyal nagy lépést tett a kínai piac meghódítása felé, de így is viszonylagos hátrányban van a konkurenciával szemben. Az Audi, a BMW, a Buick, a Hyundai és a Volkswagen hatalmas előnyre tett szert az elmúlt évtizedben Kínában, amit nem lesz egyszerű ledolgozni.