Az első kínai autó Volvóból

2013.04.23. 05:49

A kínai Geely durván másfél éve vette meg a Volvót a Fordtól, de csak most készültek el az első közös tanulmányautóval. A KC modern külsejű, hatalmas luxusmodell, hibátlan – sőt, már-már sterilen tökéletes – formatervvel.

Az Emgrand márkát évekkel ezelőtt vezette be az alapvetően tömegmodelleket gyártó Geely Kínában: ezen a néven kínálják a prémium-modelleket. Eleinte elég esetlennek tűntek a gyár önálló fejlesztései, de a Volvo felvásárlása révén láthatóan bepótolták a lemaradást a nemzetközi konkurenciával szemben. A KC nem csak a műszaki alapjait kapta a jelenleg futó S80-astól, de a Geely a jellegzetes Volvo stílust egykor kiötlő szártervezőt, Peter Holburyt is lenyúlta a svédektől. Ez már az ő munkája, ami látszik is az autó karakterén. Az Emgrand valamivel egyszerűbb forma több határozott, éles részlettel, de a rokonság letagadhatatlan.

Bár az autó belsején még látszott a tanulmányautókra jellemző kísérleti kivitel, abból nem csináltak titkot a Geelynél, hogy ez a modell nem egyszerű formai kísérlet. Az Emgrand márka új csúcsmodelljének szánják, sőt, azon sem csodálkoznánk, ha ezzel a formával találkoznánk a következő Volvo S80-ason is. Több mint valószínű, hogy műszaki szempontból azonos lesz a két autó: a kínaiak is hasznosítják a Volvo motor- és padlólemez-fejlesztéseit, sőt, a majdani Emgrand típus egy gyártósoron készülhet a Kínába szán Volvókkal.

Az ígéretek szerint a kész szériamodell 2015-ben kerülhet forgalomba, és a Geely reményei szerint ezzel az Emgrand márka versenyképessé válhat a prémium-modellek piacán az olyan nagyágyúkkal, mint az Audi vagy a BMW, amelyek jelenleg még uralják ezt a szegmenst Kínában.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.