Jól jönne egy ilyen Fiat

2013.04.23. 11:00

Amikor az Alfa Giulietta megjelent, nem csináltak titkot abból, hogy a modell számára kidolgozott platform lesz a jövő Fiatjainak, illetve Amerikában a kis Dodge-oknak is a műszaki alapja. Ez az ígéret Európában semmiféle változást nem hozott a Fiat életében, hisz azóta a Fiat 500 különböző változataival és a Panda megújításával foglalkoztak, a Bravo utódlásáról, netán leváltásáról pedig még pár hónapja sem volt döntés.

Amerikában viszont megszületett a Dodge Dart, amely arrafelé a lépcsős hátú Civic, Focus vagy Corolla ellenfele. Műszakilag egy faros Alfa Giuliettának tekinthető. A Fiat Kínában is nyomul, partnere a GAC (Guangzhou Automible Company), amely helyben fogja gyártani a Dart pofás, Fiattá átműtött változatát, a Viaggiót. A gyakrolatban ez azt jelenti, hogy más a kocsi orra és fara. Kínában a személyautók benzinesek, így dízelt nem is készítettek belőle, viszont az 1,4 literes benzines turbómotor kétféle teljesítménnyel is belekerülhet: lesz 120 és 150 lóerővel. Kézi és dupla kuplungos automata váltót kínálnak hozzá, mindkettőt hat fokozattal. Az erősebbik változatot állították ki a szalonon, ennek 207 km/óra a végsebessége és 9,5 másodperc alatt gyorsul százra.

Őszintén szólva meglepő, hogy a Fiat az igénytelennek ismert kínai piacon ennyire jó minőségi hatású autóval állt elő: a műszerfal legnagyobb felületét vastagon habosított, puha műanyag borítja, holott ez arrafelé sokkal nagyobb autóknál sem evidens. Meg a Fiatnál sem, a Viaggio egyértelműen igényesebb a nálunk árult Bravónál is, azt az egyetlen szépséghibát leszámítva, hogy a műanyagok nem jó szagúak. Egyébként a belső tér gyakorlatilag azonos a Dartéval, így az a tulajdonsága is megmaradt, hogy szinte minden lényeges dolgot (klíma, zene) a nagy, központi érintőképernyőn lehet szabályozni. A Fiat a mai napig nem árul kulcs nélküli indítású autót Európában, de a Viaggio már ilyen.

A meglepően nagy, 2,7 méteres tengelytáv ellenére a Viaggo belseje nem feltűnően tágas a hátsó sorban, bár családi autónak megfelel, sofőrös limuzinnak már nem. Az autóról egyébként egy az egyben a Renault Fluence jut az ember eszébe, ha árulnák nálunk, annak lehetne a legnagyobb ellenfele. Egyelőre azonban szó sincs ilyenről, a Viaggiót a GAC Fiat gyárában készítik majd, kizárólag helyi forgalmazásra. Kínában 108800 jüantól, azaz körülbelül négymillió forinttól indulnak az árak a gyengébb motorral.